CrossFit Endurance – 10x100m

Tjena!

Körde mitt förra Endurance pass i tisdagskväll men kände på onsdagspasset att det inte blev bra med återhämtningen. Så nu kommer jag experimentera lite med när jag ska köra passen. Men idag kände jag att jag var sugen, så here we go!

Men först lite teknik och styrka 🙂
Vi körde squat clean i veckan och kände att jag behövde verkligen öva på det. Pga av min dåliga mobilitet så har jag problem med squat clean (gäller egentligen alla squat övningar) så det blev REJÄL uppvärmning med foam rollers och bollar för att öka förutsättningarna att köra så bra som möjligt. Fick till tajmingen till slut och det kändes mycket bättre, nu är det kul med squat clean 😉 Kom upp till 50kg sen kände jag att orkar började tryta så jag gick ner till 40kg och körde lite till, så det verkligen skulle sitta. Precis som Marcus förespråkar när man “vilar” mellan repetitionerna så kan man ha aktiv vila och det har jag verkligen fått in och är tacksam för allt jag har fått lära mig från honom, Susanne och min nya idol KStar 😉

Sen lite styrka – Press 5,5,5,3,3,3
40,42.5,45,45,45,45kg trodde att det var PB men jag hade slarvat med att lägga in det på myWOD och efter lite letande på bloggen så inser jag att PB’t på en trea är 47,5kg Fan men det tar jag nästa gång!

Nu var det dags för lite endurance träning:
10x100m – Spring 100m och vila 90sek
Den här var sådär.. Väldigt mycket vila för mig och jag sprang på MAX varje gång. Efter två rundor så drog jag ner till 60sek vila och efter fem rundor till 30sek vila. 30sek vila var mycket bättre, så om ni testar denna så välj det direkt.

Vi håller på att testa lite nya recept i köket nu, så har ni tur så kommer det lite bilder och recept inom kort 😉

Sköt om er!
/Martin

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *