CrossFit Endurance

Idag har vi testat något nytt, CrossFit Endurance! Jag har länge pratat om att köra intervaller men det har inte blivit av. Så hittade S en artikel om CrossFit Endurance i Fitness Magazine nr 06. Som jag berättat innan så måste allt “nytt” bearbetas lite i mitt blonda huvud 🙂 Men när jag väl bestämt mig då kör jag ALL IN! Vi springer nästan alltid på helgen och idag hade vi lite tidsbrist. Så då kom S med den briljanta idéen om detta. Läste artikeln igen och blev såld! Så vi testade det.

Som S sa efteråt: Hat kärlek är det till detta 🙂 Vi kommer försöka köra detta 1 gång / veckan för att vi båda skall få upp farten. Och som S fick upp den! Även om hon oftast inte inser hur bra det går med löpningen så blir jag nästan helt stum ibland. Inte längesen hon “bara” sprang 2min vila 1min osv.. Nu kör vi intervaller tillsammans!!

Här kommer hur DU kör CrossFit Endurance:
1. Kör 100 meter löpning med start var 30:e sekund och fortsätt i 6min.
2. Vila 3min.
3. Kör 100 meter löpning med start var 30:e sekund och fortsätt i 4min.
4. Vila 2min.
5. Kör 100 meter löpning med start var 30:e sekund och fortsätt i 2min.

Om 30 sekunder är för lite så justera till DIN nivå och ha som mål att köra på 30 sekunder!

Vi körde på 45 sekunder men det var lite för mycket så nästa pass blir det 40:e sekund. Jag testade efteråt att köra sista intervallen på 30 sekunder och hade blodsmak i munnen efteråt, I LOVED IT!!!

Imorgon är det CrossFit time!
Vi hörs
/M

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *