CrossFit – Run and push

Idag blev äntligen CrossFit med min S på fysiken. Åh så kul det var! Riktigt kul att vara tillbaka på fysiken igen. Idag lyckades jag komma upp helt själv när jag gav mig på handstand push up! Nu är det steget att komma upp själv och sedan hålla mig kvar, för att sen köra push upsen! Det kommer!

Styrka:
Push jerk: 4×5 20kg här behöver jag fila mer på tekniken men det går framåt!

WOD:
3 varv av:
500m löpning
Press (21-15-9) 25kg (Skall egentligen köra HSPU här och dra av tid för varje man klarar. Men eftersom jag inte kan köra det ÄN så blev det press här)
Tid: 14min 11sek

Riktigt kul är det men jag retar lite med löpningen, eftersom jag vet att här kan jag återhämta mig lite så gör jag det.. Höjt starten på hastigheten på bandet när jag kör första (höjer alltid lite efter varje varv) så blir det snabbare och snabbare!

Tilläggsträning:
TABATA Plankan! Som jag lovat.. Skall avsluta med TABATA efter varje pass och det håller jag 😉

Sov gott!

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *