Löpintervaller och morgonyoga

Imorse fick jag tyvärr åka själv till gymet, då Martin är lite krasslig. Men, bättre att ta det säkra före det osäkra och vila tills man känner sig pigg igen! Jag gjorde ett nytt försök med löpintervaller idag, trots förra veckans debacle. Såg dock till att ta ett löpband utan lutning! På schemat idag stod 3×3 min, med 3 min vila mellan varje intervall. Gick ut lite för hårt på 15, så första intervallen blev inte riktigt 3 min…sedan sänkte jag till 13 och de två nästa intervallerna var inga problem. Känns som det kan ta ett tag att hitta lagom tempo på intervallerna eftersom jag inte är så van att springa. Men det är bara att köra på så ger det sig så småningom! Efter löpningen var det dags för yoga, det här morgonpasset är ganska utmanande och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om passet. Särskilt på morgonen föredrar jag nog lite mjukare yoga och inte så snabba flöden. Å andra sidan är det bra med variation och utmaningar och att gå utanför sin comfort zone. Det var mycket benstyrka och även tufft för vaderna, speciellt efter löpningen. Och efter gårdagens alla marklyft. Ska bli skönt att komma hem och landa i soffan sen ikväll helt enkelt 🙂

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *