Onsdag – Det går bra nu

Hej alla,

Idag är der Lill-lördag, crossfit och mitt älskade Arsenal spelar ikväll 🙂 Alla hån mitt Arsenal undanbedes 😉

Om ni missat så är vi mitt uppe i en utmaning, tänkte väl att ni inte missade det 😉 Själv går man lite mot strömmen om man jämför med de flesta i gruppen. Jag satsar på att öka så mycket jag kan i styrka och lägger inget fokus på fett %. Självklart blir jag inte ledsen om det minskar men som sagt inte fokus. Har faktiskt börjat lägga till mer kolhyderater under dagen för att se hur det utvecklar sig. Men i form av mer sallad, bär, frukt, grönsaker och sötpotatis. Och varför gör jag det kanske nu undrar? Innan så satsade jag på låååångdistans löpning där jag behövde fettet som bränsle för en mycket lång tid. Nu är det kortare/intensivare pass där jag är i behov av lite mer kolhyderater. Har precis läst några intressanta inlägg av Robb Wolf gällande detta som jag fick av min underbara Susanne. Ni hittar senaste inlägget här men se till att ha läst dom första två innan ni läser detta.

Här kommer dagens crossfitpass.
Vi började att stå på händer och idag stod Susanne SJÄLV på händer mot väggen!!! Så himla kul att se hennes utveckling. Från att skrikit som {}}+**~~$£!!! till att hon nu står på händer och det har gått fort!! Själv lyckades man göra en HSPU igen och känns säkrare och säkrare, längtar tills det kommer en WOD men HSPU.

Styrkan idag var Push Jerk och Pull ups 3,3,3,3
Satte PB på Push Jerk med 60kg, sen blev det Viktade pull ups på 20kg – Där satt den!

Metcon: 15min AMRAP
400m löpning
5st Power clean M 50kg
10st Push ups
15st Air squats

Martin: 4varv + 400m löpning
Susanne: 4 varv

Vi hörs!
/Martin

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *