Rörlighetsträning

God morgon!

Hoppas alla har lika fint väder som vi har det här i Stockholm.

Har äntligen tagit tag i en sak som jag länge funderat på. Som ni kanske förstått så har jag lagt ganska mycket tid på att hitta rörlighetsövningar och testat fram och tillbaka. Personerna som ger mig mest inspiration är min coach Marcus, KStar, Erik Börjesson, Jakob Richloow och diverse andra som jag har plockat lite av. Har verkligen förstått att ska jag öka mer i olympiska lyften så måste jag få in bättre teknik och med det måste jag få bättre rörlighet. Så jag har lokaliserat vad jag behöver lägga mest energi (kan inte köra allt) på och det är axlarna och höften. Fotleden som ni vet har jag lagt mycket energi på men den är faktiskt OK (11-11,5cm) nu 🙂 Och jag vet att med bättre rörlighet i övriga delar i kroppen så kommer det bli ännu bättre i fotleden. MEN bara för att jag är OK i fotleden så betyder inte att jag helt kommer sluta arbeta med den utan bara kommer minska tiden på just det momentet.

Så vad har jag gjort?! Jo jag har satt ihop ett mobilitetsprogram för mig. Uppdelat i två delar, underkropp och överkroppen. Varje del tar 30min och skall köra varje del 2ggr/veckan. Tanken är att försöka hålla det till 30min så att man verkligen orkar köra det. Blir det för mycket så kommer jag inte orka hålla i det. Så bättre med lite än inget.
Ska bli kul och se hur kroppen reagerar på detta 🙂

Om någon är intresserad så säg till, delar gärna med mig. Men annars så är det bara surfa runt, testa och se vad som funkar för dig.

Sköt om er
/Martin

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *