Whole30 dag 11

Äntligen helg! Vaknade lika tidigt som vanligt dock, men skönt att inte behöva kliva upp direkt iallafall och hinna läsa tidningen ordentligt. Sen frukost och iväg till gymet. All motivation var tyvärr som bortblåst och av det tänkta yogapasset blev det inget alls… Men rejäl uppvärmning och mobilitet och lite styrka blev det åtminstone. Kör vidare med pullups, bänkpress och armhävningar som jag behöver för att nå mina mål i år. Övade också lite på handstående men tror jag måste bli starkare i bålen innan det kommer att sitta ordentligt.

Efter träningen: vår nya lördagsrunda! Ekostore och sedan saluhallen. Kom hem med karrékotletter (perfekt snabbmat) och två kg högrev till en köttgryta. Sen hem och preppa för kvällens middag då vi skulle få gäster. Funkar alldeles utmärkt att fixa en riktigt god bjudmiddag trots whole30! Vi bjöd på oliver och kanelkokoschips (min nya favorit!), sen helstekt chilirubbad ryggbiff med sötpotatis pommes frites, aioli och en stor sallad. Till efterrätt en blåbärs- och hallonmousse. Hur gott som helst – och gästerna var mätta och belåtna 🙂

Dagens mat
Frukost: äggröra med bacon och tomat
Mellanmål: rökt skinka (helt utan tillsatser) från Ekostore
Lunch: fläskkarrékotletter, broccoli och blomkål, pesto, surkål och saltgurka
Mellanmål: parmaskinka
Middag: oliver, ryggbiff, sötpotatis, avocadosallad, kokoschips
Efterrätt: blåbärs- och hallonmousse, te

20130127-105631.jpg

20130127-105638.jpg

20130127-140312.jpg

Print Friendly

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *